tisdag 2 december 2014

Ingen vila, ingen ro

Idag hade jag bestämmt mig för att ha en lugn dag och bara vila. Men ja, nä det gick ju inte så bra. Där emot fick jag energi till att rensa i köket. Så det är bara att ta tillfället i akt. Slängde en hel Ica påse med bara skräp. Helt sjuk egentligen. Men så skönt att ha det färdigt! 

Sen va pappa här en stund och hämtade släpet. Alltså herregud vad de där två far runt. Theo ropar "ping morfar, ping (spring). Och så springer de runt runt runt.. 
Motion får de ju iaf ;-) 

När pappa åkt hem och vi ätit fortsatte A med mammas gamla säng som nu agerar vår nya gästsäng. 👍 tvättade allt idag så nu är det renbäddat oxå. Vi passade även på att slå in Theos stora julklappar och så la vi de under sängen. ;-) perfekt att inte behöva dra fram dom förens julgranen är på plats. 

Nu har Anton några kompisar 😂 här hemma. Kollar fotboll 😏 så Jag har kollat tv uppe. Men nu ger jag upp och stoppar in öronpropparna 😝
Tjingeling! 

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Det är så skönt att plugga in öronpropparna djupt i öronen när man gå och lägger sig och verkligen höra hur omvärlden stängs ute. Sover själv jämt med öronproppar då jag har svårt att somna med störande ljud om kring mig och sover väldigt lätt. Vaknar av minsta lilla ljud om jag inte har propparna på mig. Har du något bra tips på öronproppar att sova med?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vist är det skönt, man stänger nästan ute sina egna tankar också. Somnar nästan direkt! :-) Jag har köpt på Apoteket, deras egna som typ är tio pack. Finns olika strl. 👍

      Radera
    2. Precis så jag känner jag med. Känns som om hela kroppen går in i sovläge när man sätter in öronproppar i öronen. Somnar nästan direkt när jag har öronproppar på mig. De gånger jag inte har öronproppar tillgängliga kan jag knappt somna. Ligger bara och stör mig på alla ljud och när väl har lyckats höra en klocka som tickar eller nått så går det knappt släppa det ljudet.
      Tack för tipset om apotekets öronproppar. Köpte några rosa rosa skumproppar nu som var rätt stora i storleken men riktigt sköna. Känns inte ens att man har dem på sig efter en helt natt. Blir bara så tyst och skönt när man pluggar in dem. Helt klart skönaste propparna jag har testat.

      Radera
    3. Ja precis dom har jag oxå, vad bra att du gillade dom :-))

      Radera