söndag 10 maj 2015

10 maj

Denna månaden alltså.. Varför har man en såndär jobbig månad typ en ggn om året. När allt kommer samtidigt?! Pengarna är liksom slut innan månaden knappt börjat. Eller är det bara jag..? Tex Shampot och inpackning är slut, håret behövs färgas och klippas, trädgården måste fixas, blommor ska köpas, måla huset, födelsedagar och dop.. Hua! 

Theo är ju så pass stor nu att han har sina favoritgrejer, och just nu är det "pijater". Och så hittade jag fina kalasteman med små piraterna. Så självklart klickade vi hem det. Men de får minsan Anton betala. Det kommer bli en heldel dekorationer till Villes dop sen oxå och det kommer väl jag få stå för :-) 

Idag har vi haft en lite halvjobbig dag. Minsta älsklingen har varit så förkyld och så självklart magknip på det :-( stackars liten. Hoppas det är mycket bättre imorgon! 

När barnen sov svängde jag ihop årets första rabarberpaj, å så attans gott. Ääälskar rabarber, önskar jag hade ett helt hav här hemma på trädgården. Nåväl, kanske om 20 år? 

Nu måste jag sova.. Vet inte vad det blivit med mig. Tydligen är jag fortfarande på vintertid :-p haha! 

Tjingeling 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar