tisdag 5 maj 2015

5 maj

Idag hade jag bjudit in på mammafika :-) lite smått kaos men väldigt mysigt! Sara hade med sig gamalt hästbajs (gösel) ;-) så när de åkt hem tog vi på oss stövlarna och traskade ut till landet. Planterade om rabarbern och slängde i lite hos jordgubbarna. Regnet öste ner men det va ändå skönt ute. Så medan Ville låg och sov i vagnen under tak satte Theo och Jag gräs ;-) vi krattade, slängde ut gräsfrön, ny jord och vattnade.. Japp, vattnade i ösregn! Kände mig som Pippi Långstrump -"har jag bestämt mig för att vattna så vattnar jag". ;-) kan ni höra hennes röst haha! Theo tyckte det var jätteroligt och imorgon har han bestämmt att vi ska göra det igen.. Tur vi har massa med ställen vi kan göra det på i vår trädgård ;-) ska bara ta bort all mossa först. Men lite i taget... 
Blöta var vi när vi kom in, men ändå varma och nöjda.. Det om nått måste väl vara ett ordentligt vårtecken :-) 
Sen hade vi en mysstund i soffan! Ville satt i Theos knä säkert en halvtimme och innan dess låg de i babygymet och busade. Ville tycker det är så roligt när Theo är och leker med honom. Nu har ville börjat plocka med grejer och vill gärna få tag på Theo <3 myskillar! 


Ikväll har jag varit på träning - power pump! Kommer kännas imorgon! 
Anton har mumsat på ananaspajen som blev över efter fikat idag. Jag däremot gjorde fruktsallad med nötter och kesella! Mums! 
Nu är det sovning som gäller! 

Tjingeling 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar