måndag 25 maj 2015

25 maj

I lördags var det en såndär dag med stort D för mig ;-) gick upp ganska tidigt för att jobba med Lillys doptårta som ni fick se i förra inlägget. Efteråt svirade vi om till arbetskläderna. Anton klippte gräset och jag målade. Medan Anton grillade rensade Jag land och plockade iordning på trädgården. Efter maten putsade jag fönsterna som blev smutsiga efter att Anton tvättat huset med målartvätt! 
Och när barnen somnat hade vi en mysig kväll i soffan med rabarberpaj.. Vist låter detta som en toppendag ;-) iaf för en som ääälskar att ha fullt upp som mig! 
Anton tog dock en paus och degade lite med Theos playdo (haha) smygfotade honom när han satt där i godan ro ;-) 

Igår gick Jag och barnen upp tidigt. Theo är i stort sett blöjfri nu äntligen så vid tio i sex behövde han kissa och sen va det kört. Väl uppe kunde han ju inte gå och lägga sig igen. Så vi myste i soffan framför paddan <3 

Vid ett skulle vi vara i Stufvenäs och fira älskade mamma med släkten. Innan dess hann jag plantera om lite plantor. 

Väl framme började vi med en ledtråd till mammas 50års present! 
Nr ett: 
(En fyr...) 
Nr två 
Nr tre: 
Nr fyra: 
Nr fem: 

Joho då, hon kom på det <3 fallskärmshopp på Öland (Borgholm) den 4/7.. Jag har en riktigt modig mamma jag! ;-) 


En jättemysig dag vart det! Tack för god mat och mysigt ställe mamma! <3 

Idag har vi haft en lugn dag. T har vatt på förskolan sen va även Sara och Agnes här några timmar. Anton är iväg på match och båda barnen har sovit sen halv 7. Skön kväll för mig med andra ord. Ska även sova tidigt ikväll! Så... 

Tjingeling 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar