torsdag 7 maj 2015

7 maj

Idag har jag varit arg, riktigt riktigt arg faktiskt. Efter många pikar och dumma kommentarer har nu bägaren runnit över. Men efter att ha ventilerat med många vänner och Anton har jag lugnat mig. Nu känner jag mig istället helt uttömd och orkar inte riktigt skriva nått om det. Ändå har jag hela dagen tänkt att kvällens blogginlägg kommer inte bli nådigt. Och det är väl just därför man brukar säga "vänta tills imorgon innan du tar upp det", eller "sov på saken".. 

Jag kan bara säga såhär.. varför har man behovet att tala om för andra hur de ska sköta sin familj. Varför ska inte barn nummer två få lite egentid med sin mamma när barn nr ett haft ensamtid i över två år.. Vem tycker sig ha rätt att säga att man bara borde ha ett barn om man sätter det andra på dagis 15h/veckan.. Vad är egentligen 15timmar på dagis av en hel veckas 168 timmar?!?!? 
Och vem FAN tar med sig ett barn till gymmet. Finns det farligare miljö för ett barn än gymmet med tunga vikter, löpband och maskiner att klämma sig i.. 
Och vadå barnen vet inte sitt egna bästa?! Vad har det med saken att göra.. Men pratar min son om sina kompisar på dagis och frågar om han ska få träffa dom Snart. VARFÖR skulle jag inte vilja att han ska få göra det...?! 
Tycker man att den artikeln va så jäkla bra finns inte så mkt mer att säga. 

Sköt ert så sköter alla andra sitt!!! Jag är ingen dålig föräldrer bara för att jag har mitt barn på dagis 15h/veckan. Jag skulle ALDRIG klanka ner på någon som har sitt barn hemma jämnt.. Men nu har jag fasen fått nog.... 

Jag tänker istället försöka ge mitt andra barn lika mycket uppmärksamhet som mitt första fick! 
Det finns en anledning till att barn nummer två lättare tykänner sig... Dom få alltid konkurrera om uppmärksamheten och försöker därför hålla i sina föräldrar... 

Tänkt på det istället.... 

************************************************


Det gick ju bra! Haha! 

Tur jag hade ett riktigt killerpass på spinningen idag så jag fick trampa ur mig den värsta aggressionen. Ni kan ju tänka er hur det hade varit annars. ;-) 

Bevis på tufft jobb idag! :-)) 

Nu ska jag väcka Ville för sista måltiden sen blir det sängen! Frågor på det?! 
;-) 

Tjingeling! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar