måndag 9 april 2012

1 Vecka som husägare

Fy tusan vad vi har jobbat..och hunnit med mycket också. Det har ju varit guld värt med långledigthet. I torsdags när Anton kom hem från jobbet spacklade han upp väggarna i Vardagsrummet, jag målade taklister och Alexander hjälpte oss att riva panel i hallen. Sen blev det påskmiddag hos familjen Nilsson.



I fredags hoppades vi att de skulle bli tapetsering i vardagsrummet, men då hade inte spacklet torkat riktigt i ett hörn. Så de va bara att snällt vänta. Istället slipade vi och spacklade upp väggarna i hallen. Och så lite mer taklistsmålning för min del. Och så pizza med Adde =)
 Men i Lördags hade äntligen spacklet torkat och pappa kom med en hjälpande hand. Anton och jag började tapetsera och pappa slipade väggen i hallen. Sen fortsatte A och pappa och för tredje gången va de upp på stegen för min del för att få en tredje och sista strykning på listerna. Puh! Många omgångar blir det =)  
Igår satte vi upp tapeten i hallen och så fick vi lite hjälp av Agnetha med städningen av allt damm. Men de va på det berömda håret att tapeten räckte. Det blev liite klipp och klistra sista 4 centermetarna vid trappen, men jäklar i att det gick =)
Förbild
Efterbild   

Idag har fina mamma varit här och hjälpt till. Anton och Adde har varit i huset och lagt klart golvet...nästan, med de golvet vi hade fått hem iaf. Underbart nog så saknas 0,2 kvm.. Nåväl, det är bara att beställa ett paket till, om inte Nicke och Louise får lite över.(Hålla tummarna)


Mamma och jag har varit här hemma i lägenheten och lagat mat till killarna och sen packade vi 8 flyttlådor. Alla från köket så nu är det väldigt tomt i lådor och skåp. Skönt att slippa klättra där i veckan.. =)

Så vist har vi hunnit med mycket i helgen? Känns riktigt bra, imon är jag ledig. Då ska jag in till Växjö Färg och Tapet och beställa tapeter till sovrum/gästrum och vid tre ska jag vara hos barnmorskan. Sen blir de stor shopping på Järnia för att köpa ny bröstpanel, lister och mer färg =)

Snabb och tråkig sammanfattning men jag har inte rikt haft tid att uppdatera. Ska bli skärpning på det =)
Avslutar med lite fler bilder på det färdiga golvet. Bara lister och sparksockel som saknas i köket. Och nästa Måndag (den 16 kommer köksön) Ska även så småningom måla taket och taklisterna vita (haha)

Ha en bra kväll!!

Vardagsrum färdig tapetserat och färdiglagat golv, i väntan på nya lister och panel..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar