tisdag 24 april 2012

Äntligen inne!!

Vi gick med värkande kroppar och la oss i vårt nya hus i Lördags. Lagom trötta men lyckliga att vi äntligen flyttat in. Våra saker passade in perfekt och va kul de kändes att få ett hem av renoveringskaoset. Det är en del kvar att göra som panel vid trappen, lite lister och den lilla biten av golvet som saknades i sovrummet. Men vi är iallafall på plats.

Världens bästa städpatrull från Alstermo infann sig kl 9.30 i söndags morse. Jag trodde de skulle vara mamma och mormor men så kom även bästa moster Lotta och Kusin Ellen med <3 Så jag fick order om att stanna hemma i huset och dona. Bara de bjöds på frallor och fika klockan 12. Vilken räddning, jag va så otroligt mör i kroppen efter förberedelsedagen och hela flyttdagen.. Även om jag bara är i månad 7, så är det ingen hitt att renovera ett hus och flytta in på 3 veckor. Så nu är lägenheten klinisk städad och jag ska besikta den på Fredag. Innan dess ska bara Anton och jag tömma förrådet, vilket nog få bli idag. Jag va nere både igår och idag och tog ett lass med bilen, så de är inte så väldigt mycket kvar. Bara de tunga lådorna som jag inte orkar.

Nu ska jag plocka i ordning det jag hämtat idag och så blir det städning för fulla muggar. Börjar lite smått med övervåningen som vi inte hunnit med alls. Sen ska jag nog om vädret håller i sig, gå ut och sätta mig på MIN trädgård och mysa i solen. Nu ska det få lite färg det här bleka ansiktet =)

Ha en bra dag!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar