torsdag 19 april 2012

Köksön på plats

Får för första gången sen vi köpte huset äntligen säga att något är helt klart =) I måndags fick vi köksön hemkörd, för 1300:- kan tilläggas. I tisdags kväll skulle vi börja sätta ihop den, Anton skruvade med skåpen och jag skulle ta vinstället. När jag satt i alla skruvar och grejer hit och dit och jag bara ska lägga ihop sidorna, så är det klart fel... Vad less man blir då, kl 8 på kvällen. Anton blir skogstokig och ringer till Ikea för att få ett nytt ställ hemskickat i veckan. Men självklart går inte det, "Det kommer ta iaf en vecka, ni kan få hem den tills nästa torsdag"(9 dagar). Anton förklarar lite smått irriterat att vi ska flytta in i helgen och att man inte kan ha en köksö ståendes isär plockad och begär milersättning. Då erbjuder tjejen i andra änden av luren att vi kan få 495:- i milersättning om vi själva åker och hämtar den. Men hon ska bara kolla med en kollega om vi kan lösa det på ett annat sätt.. Och så kommer hon tillbaka efter 5 min och dra tillbaka milersättningen med 400:-
HALLÅ??? Nä då är Ikeas maxmilersättning 95:-, hur lång kommer man på det?
Detta gör ju inte Anton mindre arg precis (haha) Så han begär att få prata med hennes chef. Som klart inte finns på plats kl halv 9 på kvällen. Men han skulle ringa upp imorgon.

Så i Onsdags efter jobbet va det bara att gasa emot Kalmar för att byta, som tur va följde snälla mamma med så jag slapp köra själv. Precis när vi kommer fram ringer Anton som pratat med den stackars tjejens chef och lyckats få ett presentkort från Ikea på 500:- Så är man tillräckligt på så kommer man lite längre. =) Bra jobbat älskling!

Så igår fortsatte Anton med ihop sättningen av köksön och jag skruvade ihop de nyköpta barstolarna som mamma och jag inhandlade under Kalmar trippen. Pappa kom förbi på en pizza och hann med lite målande i sovrummet. Efter mycket om och men bestämde vi vart köksön skulle stå och den va då på plats.. Och idag blev den helt färdig med täcksidorna och sparksockel.. Så ikväll får vi fira att första saken är på plats och FÄRDIG!! Imorgon hoppas vi bröstpanelslisten anlänt till Järni och att Anton kan börja med den. Erik kommer och fixar elen, nya dosor! Fint!! Och så kommer mamma för att hjälpa mig med ner packning och upp packning, ev lite målning oxå =)

Hoppas jag ska kunna lägga upp bilder på köket imorgon! OM jag hinner skriva mer i helgen, flytten kommer nog ta kol på mig!
Räckande dagarna kvar tills jag går hem, 6 dagar.. Ska nog stå ut, sen kan jag sova till iaf 9 på morgonen!

Godkväll!!           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar