onsdag 3 juli 2013

Som balsam för rastlösheten!

Idag har jag inte haft en minut över och det har varit så skönt! Började dagen med att åka ut till Emma, Freddan och Emilia med Sandra, Tuvan och Erika. Fikade och pratade strunt, sådär som det brukar bli. ;-)


sen vid två tiden var jag uppe och lämnade T hos Agnetha för att i lugn och ro kunna baka dop-macarons till lilla Wilma! 3,5h tog det så det går inte precis på en handvändning, men det är så himla roligt. Och det går betydligt snabbare när man är hemma själv :-)) 

Blev verkligen nöjd med resultatet, och imorgon ska jag försöka ta någon fin bild så ni få se resultatet! :-) Julia beställde ljusljusrosa med nutellasmörkräm. 
När dom var färdiga blev det en liten runda i trädgården, har tex fått sätta nät över våra jordgubbar annars kommer vi aldrig få smaka dom eftersom de j*vla fåglarna smaskar i sig dom!!! Grrr! Arg man bliiir! På semestern ska A snickra ihop några pallkragar sen blir det omplantering och ordentliga nät över.. Finns allt för många mördarsniglar som äter upp mitt land och eftersom landet inte använts på säkert 10?! År innan vi flyttade in, så tar det inte ens en vecka förens ogräset är framme igen. Så tråkigt när man lägger massa tid på att göra det fint. Men vi har inte fått de rätta förutsättningarna så då får man göra någonting åt det...och min lösning få bli pallkragar ;-) 

Men inte var jag helt nöjd ändå efter en sånhär dag, så vid halv 8 drog jag fram symaskinen som jag fick av mamma och pappa förra julen. Premiär!! :-) har länge velat göra egna vimplar så det blev kvällens projekt. Är väl färdig med 1/3 del.. Men det var verkligen kul, och helt galet att man fortfarande kommer ihåg hur man gör med en symaskin. Tror nog mormor blir stolt när jag visar henne ;-p


Men trött blir man så nu ska jag hoppa i säng :-) godnatt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar