fredag 12 juli 2013

Torsdag och fredagsnöjen!

Idag har vi varit duktiga och klippt vår häck på framsidan.. Imorgon eller söndag tar vi resten! Jag tycker det är ganska roligt att pyssla med det för de blir sån stor skillnad. Och eftersom vi lånat svärföräldrarnas elektriska häcksax går det ju väldigt fort att göra det också! :-) Sen medan T sov middag passade vi på att njuta i solen medan vi satt och rensade kantareller 

Det är verkligen ett evighetsjobb och lyxproblem ;-) men så värt det! 
Och så har vi haft massor av gå-träning med Mr. T och det verka funka för några steg själv har det blivit.. Så himla roligt!! 

Kvällen avslutade vi i Norrhult hos bästa Julia, Henke, Molle och Wilma med Emma, Freddan och Emilia! Det bjöds på supergoda grillspätt, potatis och sallad! Och så en underbar efterrätt med belgiska vofflor, hemmagjord mjukglass och olika bär!!  Mmm så gaaalet gott!!  


Igår hade vi en riktigt lugn dag, jag bakade Hi Hat cupcake på mitt egna lilla vis och lyckades bra, men inte riktigt helt nöjd så måste testa snart igen.. ;-) liite sockerkristaller är kvar och det vill jag inte ha.. Men det var roligt och gick riktigt snabbt! Ska försöka få upp en bild imorgon. Kvällen sen var inte lika lugn ;-) då kom Nicke och Louise på lite grill och mys.. Blev någon drink, en hel del öl, cider och vin, sen lyxade vi till det med likör och galliano hotshot! 


Tur vi ändå mått bra idag ;-) imorgon kommer mamma och Lasse och jag verkligen längtar efter att få umgås lite med dom :-) roligt att ha dom här hos oss så vi får pyssla om dom istället för tvärt om jämt! <3 



Så Trevlig helg! :-)) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar