lördag 22 november 2014

Helt galet

Igår skrev jag mitt 600 inlägg här på bloggen. Herregud!! Men snart är det 3 år sedan jag startade den, fasen alltså vad tiden går. Då väntade vi Theo och hade precis fått veta att vi skulle få huset. Oj vad vi planerade för renovering och ville bara få börja så det skulle bli klart. Haha NU vet man att ett hus blir verkligen aldrig klart. Det kommer alltid finnas saker man vill göra. Just nu väntar vi t ex på att takläggarna ska höra av sig för att fixa vårt garage. Det är så dumt att A inte få göra det själv. Dom sa att det skulle bli i November, men ja då har de bara 1 vecka på sig nu då.. lite tråkigt! Sen var vi även inne och hämtade bebis nya tapeter idag. Är så sugen på att sätta igång, tycker tapeterna är så fina. Hoppas de är det när man väl fått upp dom också ;-)

Som sagt har vi varit inne i stan idag. Hittade ett presentkort på grand i min plånbok häromdagen, trodde att det kanske va 50:- kvar på det. Så stod jag i kassan till Gina och bad henne kolla hur mycket det va, FYRAHUNDRA kronor. Hur har jag kunnat missa detta?? Tror jag fick det förra julen.
Så idag har det blivit två klänningar och en kjol för dessa pengar. Hur bra som helst verkligen.
Sen var vi på MediaMarkt och köpte en extern hårddisk. Vår dator har inte gått att använda på ett par veckor då det varit fullt av virus. Så i eftermiddag har jag lagt över alla våra bilder till den nya hårddisken och sen rensat hela datorn så den har startats om till fabriksläge.
Plötsligt går det att komma in överallt och man blir inte störd av massa annonser och skit som dök upp så fort man klickade på en ny länk. Nu måste vi bara fixa en riktigt bra brandvägg och virusskydd, något förslag?

Nu va vist fotbollen slut så jag ska dra mig till soffan och kolla på "Så mycket bättre". Det är inte dumt att kunna spela in så man slipper de där förbaskade reklamerna. ;-)
Tjingeling  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar