fredag 7 november 2014

Lilla sjukling

Strax efter 11 ringde dagis, Dom tyckte inte T va sig riktigt lik. Han va ledsen och orkade inte alls vara med. Så jag åkte och hämtade honom. Vi åt lite och myste en stund i soffan. Sen gick vi upp och då hade han lite feber 38,5. Ungefär vad det brukar ligga på när han har lite förkyldningsfeber. Så fick han sova tills han vaknade. Två och en halv timme. När han vaknade var han som en kamin och jätteledsen! 💔 lilla hjärtat hade 39,5.. Det högsta T haft är 40 grader och det va förra ggn han hade öroninflammation. Då han har en väldigt låg normaltemp är 40 grader väldigt högt. Så resten av kvällen har vi bara myst. Han har inte velat äta så mycket, men lite nyponsoppa och några popcorn gick ner. Som tur är älskar han välling så lite kvällsmat fick han i sig oxå. 


Hoppas han få sova ordentligt inatt, tror han behöver det efter en ganska jobbig vecka med uppstigning halv 6. Han är så duktigt ❤️ Aldrig ett gnäll! 
Älskade ungskrutt, håller tummarna för att han är piggare imorgon ✊🙏

Ikväll har jag skissat lite på nästa helgs tårta till toksöta Melwins dop. 
Jag är ju Helkass på att måla men en liten aning får man vän iaf om hur den ska se ut?  😉 

Nu ska jag sova, förhoppningsvis hinner jag göra det ett par timmar!
Godnatt! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar