tisdag 4 november 2014

Som Tjorven i vi på Saltkråkan

Idag när jag va på Ica möts jag av pepparkaksdeg nästan det första jag ser... Å Gud vad sugen jag blev. Men skamen att stå i kassan med det redan nu gjorde att jag inte tog en. Haha! Hade jag där emot varit på maxi eller kvantum hade jag inte tvekat. Där vet ju ingen vem jag är...haha! Och jo, på riktigt är det såhär jag tänker. För att äta pepparkaksdeg och först rulla de till långa maskar (som Tjorven i vi på Saltkråkan) gör är det BÄSTA som finns. 

Men istället tog jag Annas pepparkakor, juleskum OCH två tidningar som handlar om jul. Ångrar bittert att jag inte kollade ifall det kommit någon glögg för det är jag jättesugen på. 🙈 


Undra om mitt julsug har att göra med instagram. Jag följer alldeles för många bakare och de har alla börjat förbereda inför all julpyssel. Kanske skulle följa av några veckor framöver 😝 
Äsch, det är ju bara jul en ggn om året. ;-) 

Ikväll har pappa varit här och busat med Theo. Dom där två kan hålla igång i evigheter. Kurragömma och att springa runt runt. ;-) men då slipper ju vi! :-)) 
Men en stunds mys blev det direkt efter dagis. Theo ville verkligen sitta i mitt knä, men det börjar bli lite knepigt. Stackarn fick sitta lite på sniskan så gick det hyfsat iaf. ❤️ 

Nu sover T, pappa har åkt hem och älsklingen och jag sitter i soffan med en påse juleskum ;-) 
Tjingeling! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar