söndag 9 november 2014

Sjukdom och rensning med bästa besök

Trotts en sjuk kille kom mamma och Lasse i går. Lite feber men ändå hyfsat pigg. Dock lite gnällig och dålig aptit men ändå endel energi för bus. 

Anton började gårdagen med att rensa i garaget. Tur jag inte va med där ute tror jag. 😝 två fulla last till tippen. Men oj så stort det blev där inne plötsligt. Jag rensade i en garderob vi har uppe och jäklar i det, de blev mer plats där oxå 😉 härligt! Sen sov T middag och jag bakade lite morotscupcekes och "Linda kakor" som vi säger. :-) 

Vid tre kom mamma och Lasse. Fikade och efter några timmar beställde vi Thaimat från Klavre. Till "så mkt bättre" blev det fruktsallad. En lugn och skön lördag för en halvsjuk familj. 

Inatt där emot har vi sovit sisådär 5 timmar.. Eller jag rättare sagt. Anton fick väl någon timme extra på morgonen för han kan ju sova i alla oväsen. (Tex Tvååring som babblar om himmel och jord kl 6 på morgonen) jag där emot lyckades aldrig somna om. Så idag har det inte varit en väldigt activ dag. 
Men vid tre kom pappa, Arne, Agnetha och Alexander för att fira farsDag. 
En liten fars-fjäril fick pryda dagens cupcakes. 

Så när alla åkt hem och T sov fick det bli söndagsmys med soppa. Vi köpte även bingolotter denna veckan..men nä, ingen bingo. 
Sen tog jag min trötta kropp på en "simtur" 👍 kanon avslutning på en go helg! 
Tjingeling! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar