tisdag 8 mars 2016

En brevbärares vardag, del 2

Tur jag redan sagt upp mig, annars hade jag nog gjort det idag. (Haha) Jag kände mig så nöjd över att vara i god tid, speciellt eftersom jag lämnat ut 27 paket också. 10 minuter efter mina glada tillrop stannar bilen vid en låda och jag lyckas inte lägga i någon växel. Bilen går som vanligt på neutralen men så fort jag lägger i backen eller auto piper det. Växellådan har rasar....SATAN! Så irriterad och frustrerad. Skrev en lapp att bilen borde ses över när jag var i diket för över 2 veckor sen. Men det har den inte varit och idag hände detta.. 
Så vad gör man medans man väntar på bärgan 1 timme och 5 minuter. 
Jo man går ut posten istället. Iallafall så långt jag kunde. Sen städade jag ur bilen och ringde lite samtal som ändå skulle göras. Tex till Boda Borg :-) 

Så från att ligga bra till i tid, till att ligga sämre till än igår. Så jag har alltså på två dagar jobbat över 2,5 timme. Det gäller att samla på sig. Haha! 
Imorgon är en ny dag med ny arbetsplats...tillbaka till lenhovda kontoret och det ska bli så skönt att slippa Nylanda och allt stress. Börjar inte förens 9.30 heller. Lyx! 
Efter jobbet blir det frissan, fina Moa ska göra mig vårfin! Ska bli skönt. Men kommer att vara hemma sent så ev uteblir bloggen imorgon...okej Erika!!? ;-) 

Nu ska jag ner och göra chokladbollar..japp en vanlig tisdag.. Men ibland behöver man det efter en jobbig dag. ;-) 

Tjingeling 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar