tisdag 29 mars 2016

Vabb fick bli fönsterputsning idag

Inte så dumt med vabb alla gånger, trots pigga och glada barn så är det 48 timmar som gäller från sista kräk. Ja så då få man passa på att få lite saker gjort. Tex putsa fönster. Så medan Ville sov och Theo fick sitta med paddan tog jag och putsade fönster på framsidan och gavel. Sen efter fruktstunden gick vi ut på baksidan och då tog jag de fönsterna..

Killarna lekte med såpbubblor och hade hur kul som helst...ja tills ville skulle böja sig ner och slog huvudet rätt i trallet. Så då gick vi in och gick upp istället. Både Ville och Theo leker som bäst själva på övervåningen. Troligen för att de sällan är på övervåningen och leker. Så det har blivit nya favoritstället. Fortsatte med fönsterna uppe och plötsligt va Anton hemma en timme tidigare. Perfekt för då kunde han fixa mat och jag kunde fortsätta med fönsterputsning. Så nu är alla klara uppe och Theos golv fick även en omgång rengöring då jag välte ut heeela spannet med vatten. Eller fönsterbrädan där spannet stod lossnade och allt for i golvet. Spannet hamnade till och med upp och ner så ALLT vatten kom verkligen på golvet. Härligt! 

Hann även med tre fönster nere efter att Ville la sig.. Nu ska jag bara leta fram en ny lampa att ha i hallen efter att ha smält nuvarande i backen med dammsugarslangen... (Ja, jag dammsuger fönstret innan jag putsar. Spindlar älskar fönster...jag hatar spindlar.) Hann med mycket idag, men trots att jag haft endel otur är jag väldigt nöjd. Bara 6 fönster kvar... Skjuter nog på de lite. ;-) huvudsaken är att utsidan är tagen, insidan är inte så smutsig. 

Imorgon jobbar jag min sista dag på posten! Så konstigt! :-)) 
Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar