söndag 6 mars 2016

Kunde varit en perfekt söndag ;-)

Egentligen har vi haft en jättebra söndag, ja förutom att en viss person i huset varit extremt dålig... Jag undrar just varför vi tjejer känner oss lite irriterade när "grabbDAG" is coming up?! Jag tror att jag liksom många andra tjejer uppskattar att få en lugn lördagkväll och mysa ner sig med godis, ljus, filt och en film hemma själv. Dock VET man hur dagen efter kommer att se ut. Ingen hjälp utan snarare ett barn till att ta hand om. 
A åt en macka klockan 9.00 imorse. Sen väckte jag honom kl 14.39 och bad honom gå upp för om 20 min får vi gäster. Nämen oj, då va han så yr och kunde inte förstå varför? Nä det hade absolut inte att göra med att han bara ätit en macka på hela dagen utan det måste vara något annat. Snark! 

Killar.... 

Hur som helst! Pappa har varit här en stund och både Theo och Ville va så nöjda. Längesen sist nu, både pappa och vi har varit ordentligt sjuka. 
Vi har även hunnit skypa med mamma <3 

Vid 15 kom Minnah, Wiliam och Jessica hit på fika och lek. Barnen lekte jättebra och det var jätteroligt. Blir så sällan vi hinner ses :-( och inte blir det lättare när man börjat jobba igen! 
En gruppkram innan de åkte! 

Nu ligger V och sover, strax sover även T. Imorgon börjar Ville inskolningen och jag tror han kommer tycka det blir så kul! Spännande. Önskar jag gjorde det istället för A. Roligt att se hur de beter sig runt andra barn! Samtidigt är det lite sorgligt och en konstig känsla att han redan är där. Vår lilla vilding <3 

Nu sover Theo och jag måste ner och gå på plånboksjakt. Theo har slarvat bort Antons plånbok. :-S 

Tjingeling 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar