lördag 19 mars 2016

Så kom den i år också

All min energi tog slut i torsdags. Det känns i kropp och knopp att det var länge sen man jobbade så fysiskt. Men veckans fina väder har ändå piggat upp. Dock har bloggen fått vänta lite. Inte för att jag egentligen var sugen på att skriva ikväll heller ;-) men jag har iaf lite mer att skriva om. 

Igår när jag kom hem sken solen, pappa var här och klippte vårt äppelträd tillsammans med Theo. Anton fixade mat och så hade vi en bra kväll framför tv:n. Pappa stannade tills idag då vi skulle ha en trädgårdsdag och åka till tippen. 

Vi var ute ca en timme sen ramlade Theo och blev ovanligt ledsen. Han ville att jag skulle bära på honom och han ville inte gå ifrån mig. Trodde han va trött då han gick ner till pappa/morfar väldigt tidigt imorse. Så lyfter pappa upp honom och då kräks Theo lite på honom, mest slem. Han har varit lite förkyld under veckan så vi trodde bara att det behövde komma upp. Men Theo och pappa gick in och kollade på tv medan jag, A och Ville fortsatte ute. Theo mådde bra men han sa att han hade lite ont i huvudet och ville vila lite i soffan framför tv.n. Jag och A åkte till tippen, handlade mat och lagade mat. Ingenting hade hänt, men när T reser sig upp för komma till bordet kräker han igen. Lite mer denna gången och inte bara slem. Vi fick avboka Emilias kalas och han blev såå ledsen. Stackarn. Inte lätt att förstå! 
Men lite mat fick han i sig. När ville somnat för middagsluren gick jag ut i trädgården igen. Drygt en timme senare kommer en rejäl omgång och ca 40 min efter det en till. Vi trodde från början att det var migrän (igen) som spökade men blev mer säkra på att det är magsjuka...

Klockan var kanske 15 sista gången och efter det har han fått i sig lite kex, vatten, Cola och lite thaimat. Så vi trodde det var över när vi la honom halv 8, men nej. Vid halv 9 var det dags igen. Nu sover han och förhoppningsvis hela natten! 

Håller tummarna att morgondagen blir bättre så vi kan vara ute en stund till.

Vädret har ju verkligen varit helt underbart idag. Såg att Båda mina rabarberplantor kommer iår. Så glad eftersom jag satte en ny förra året. Har även hunnit rensa både jordgubbs- och smultronplantorna! 
Imorgon skulle jag behöva sätta tomaterna, vi få se om det blir tid över till det... 

Tjingeling 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar