lördag 21 november 2015

2015 års julbak är igång!

Neeej, å vad ledsen man blir. Trott att Theos förkylning är påväg att ge med sig och....PANG! Var i ögonen idag efter lunch, ännu mer i eftermiddags och åter igen i båda ögonen nu ikväll när jag ska lägga honom! Alltså fy vad tråkigt! Ögoninflammation påväg igen? Vet inte hur många ggn han haft det och öroninflammation stackarn. Han har varit pigg och go hela dagen men han somnade på 10 minuter nu ikväll och det hör inte till vanligheten längre. 
Nåväl vi får väl se vad morgondagen erbjuder...och natten?! 

Tur vi var superduper hygieniska idag när vi bakade årets första lussekatter! 
Theo tycker verkligen det är så kul att vara med i köket nu. (Skit jobbigt och irriterande ibland) men oftast väldigt mysigt ;-) 
Stolt blev han oxå, racebil, finger, elefant och självklart...en bajskorv. 
Barn och deras bajskorvar. Nu innan han skulle sova behövde han gå på toa och så säger han -"oj där simmade bajskåven iväg. Hej då bajskåven hälsa dom andra fiskarna."  Man kan ju inte hålla sig för skratt. 

Hur som helst, efter baket och lunch for vi in en snabbis till stan. A köpte öl till kvällens grabbkväll och jag handlade färdigt till Theos adventskalender. Som jag ska börja fixa lite detaljer till ikväll. ;-) köpt pepparkaksdeg (SJÄLVKLART, kommer jag äta lite oxå) men mest har jag tänkt att baka med den. Siffror till adventskalendern som ska sitta på paketen. Sjukt nöjd med den idén kan jag meddela :-p haha! 

Så ja, det blir min kväll nu. Har även köpt en rumsgran idag OCH hyacinter. Åå älskar detta! Snart snart behöver jag inte vänta mer. Men lite tjuvstart är ändå ok. ;-) 

Ha en bra lördag! Tjingeling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar