torsdag 19 november 2015

Jäkla baciller

3% kvar på mobilen..snabbt inlägg! Vaknade av ettan som kom in inatt och va superledsen, ont i halsen sa han. Ringde dagis så han fick stanna hemma med mig och tvåan.. 
Pigg Theo, mindre pigg Ville. Jaha?! Bytte de? Snor välde ur nästan och Gud nåde mig om jag satte ner honom på golvet, i soffan, i gåstolen eller i matstolen. Ihop brytningen har varit nära många gånger idag. Ringde vc, fick tid i eftermiddags så gav han en alvedon. Sen sömnen mellan ett och två har dagen varit bra. Betydligt nöjdare Ville med alvedon i kroppen och glad Theo som fick busa med morfar. 
Rensade i garaget, T och morfar åkte till tippen medan jag och V åkte till vårdcentralen. Fick lite mer medicin mot krupp annars såg allt ok ut. 

Och så kom kvällen, T och V sov gott ca 1 timme och sedan dess har Theo vaknat många gånger och är jätteledsen. Halsen igen säger han?! Konstigt när han ändå varit pigg och ätit bra under dagen. Nu sover han igen men denna gången med lite alvedon i kroppen! Hoppas hoppas vi få sova inatt. JAG (egomamman) behöver verkligen sova! 

Godnatt och ... Just de, unge nummer två stod plötsligt på andra trappsteget idag.. Alltså?! Så nöjd oxå, bästa han gjort (enligt sig själv) tror jag. Ska det redan börjas jaga vid trappen? Jag tyar inte... (Ironi - för er som tänker att jag bara skulle skaffat ett barn) haha! 

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar