söndag 1 november 2015

Lyckad lördag och "falsk-farsdagfika"

Lördagar är en sov dag att uppdatera bloggen. Inte minst för att man oftast är iväg eller har gäster på kvällen. Men också för att helgerna brukar vara fullspäckade. Likaså igår.. Anton skulle iväg på lagfest vid 1, A och mamma kom med bussen halv två och sen gjorde vi middag och direkt efter det började jag göra mig iordning inför kvällens halloweenpartaj. Emma hämtade mig halv 4 <3 vi fixade oss där tillsammans med Erika och Frida. 
Vist blev vi snygga ;-) 

Rolig kväll med god mat! Tack alla för det! 
Idag är vi trötta, hela familjen ;-) Theo har haft myskvällar med mormor både fredag och lördag men ändå vaknat ganska tidigt. Och även Ville var på strålande humör igårkväll men vaknade ändå innan 7. Så jag tror alla fem?! Sover gott inatt och tidigt ikväll, jag, Anton, V&T + mormor som blivit sliten i hela tiden. 

Tur pappa kom förbi på "falsk-farsdagfika" (hade blandat ihop denna med nästa helg) så mamma fick lite paus medan Theo härjade runt med morfar. ;-) 
Till fikat fixade mamma och Theo chokladbollar och jag gjorde våfflor. Självklart med gamlaVivans bästa recept. Det är frasvåfflor vill jag lova. Så lätt och mycket godare än köpe. 
På chokladbollarna var det alla möjliga former. Bl.a. Krokodiler, ormar och väääldigt stora bollar ;-) 

Nähe nu sover båda barnen och jag ska gå ner och slöa i soffan någon timme till... Sen sova kudden! ;-) 

Tjingeling



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar