lördag 24 november 2012

En månad kvar!

Jag längtar så till jul, fast egentligen är det ju bara 6 dagar kvar tills man får börja adventspyssla. Då börjar myset och eftersom vi ska vara borta en vecka mitt i allt mys så borde man ju få börja pynta redan IDAG? eller!! Anton har förbjudit mig att sätta upp ljusstakarna men inte att börja baka. Så idag ska jag ha en bakdag i pepparkakans tecken. Inga pepparkakor...men jag ska testa att göra pepparkakscupcakes med vitchokladfrosting och lingon som Lisa beställt till Tisdag. OCH så ska jag testa att göra pepparkaksmacarons som få bli "gå-bort-present" till Sara och Pål dit vi ska ikväll!!
Kan ju hoppas något av dessa blir bra iaf.. =)

Igår var Sandra här och passade Theo medan jag va inne i stan och tränade. Märktes ganska tydligt att jag varit lite för slapp i två veckor nu.. phu! SKÄRPNING!!!
När jag kom hem igen gick vi upp till svärisarna där det bjöds på middag i det nya köket. Så gott det är att bara sätta sig och få äta utan att ha lagat det själv. Theo, Egon och Arne hade lite mys på golvet mellan varmrätten och efterrätten ;-)





Ha en trevlig helg alla där ute!       



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar