tisdag 6 november 2012

Hjälp från ovan

Idag bestämde jag mig för att åka hem till Alstermo för att överraska Mamma och Mormor. Ringde och lånade svärföräldrarnas bil för Anton hade min och hans bil är inne på lagning.. Påvägen stannade jag och Theo i Älghult vid kyrkogården för att besöka min gamla-farmors grav. Hon gick bort sista Februari iår.. Tänker väldigt ofta på henne och tycker det är så tråkigt att hon aldrig han träffa Theo.

Åkte sen vidare till Alstermo och hade en jättemysig eftermiddag/kväll.. Men när jag kör hem och är mellan Lenhovda och Eke kliver en älg ut i vägen ifrån diket, precis när jag möter en bil och har bländat av. Jag kör inte jättefort, utan bromsar och glider in i älgens bakben. Den ramlar omkull och spräcker rutan fram på högersidan, sen ser inte jag den mer.. Bilen jag mötte bara kör vidare och där står jag i mörkret med Theo där bak, livrädd.. Men tack och lov märker han ingenting utan sover vidare och det kommer en bil och stannar.. JESPER! En gammal klasskompis, så skönt att få se ett välbekant ansikte. Och så stannar en annan herre som kommer bakom mig och sköter allting åt mig.. Tack för er hjälp!

Känner mig väldigt glad över att vi stannade på kyrkogården för jag tror att Vivan vakade över oss! Det kunde gått så mkt värre! Nu sover vår fina kille och det vore nog något för mig också! Den här dagen blev inte riktigt vad jag hoppades på, men det slutade ju väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar