söndag 25 november 2012

Ugnen går varm här hemma

Alltså herregud vad jag bakar nu.. vet inte vad som hänt med mig =) Men roligt är det! Ikväll har jag slängt ihop saffransskorpor som nu står i ugnen och torkar. Luktar så gott och smakade gott gjorde dom också. Ja, vi knyckte några ur ugnen och provsmakade.. Väldigt mycket godare än "vitchoklad och vaniljskorpor med tranbär" som jag gjorde förra året. Dessa är inte så hårda heller, mm verkligen jättegoda! Recept med bild kommer nog upp här imorgon.

Idag har vi inte gjort mycket, mest myst och haft det lugnt. Längtar redan till nästa helg då vi faktiskt inte har något planerat. Mer än att jag och Julia ska in för lite julshopping på Fredag för 3:de året i rad. Även om det inte kommer bli så väldigt mycket handlat för mig i år så är det ju ändå himla mysigt! Julstämning! OCH så är de ju första december med start av Julkalandern på Lördag och FÖRSTA ADVENT på söndag! :-) Då ska vi ha adventsfika/(buffé) haha! med goda vänner <3 Å jag älskar verkligen Julen, kan knappt vänta med att få upp adventsljusstakarna

Nu ska jag röja upp i köket efter bakandet, sen ska Theo bada.. 
Tjingeling!       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar