torsdag 1 november 2012

Krattning-besök-banan

Så var det torsdag igen och jag har precis kollat på "Hela Sverige Bakar", verkligen mysigt program. Längtar tills nästa vecka när det är desserter :-) Man blir ju så sugen på att baka, tur vi ätit Hallon- & Mangopaj här ikväll när Lina varit på besök <3 Äntligen fick vi till en träff efter sisådär 6 månader. (hehe!) Men bättre sent än aldrig...
Idag har vi inte gjort allt för mkt lillfisen och jag.. Varit ute och gått en runda, men sen sov Theo i vagnen medan jag var ute och krattade löv. Började lite smått igår runt äppelträdet innan jag åkte in på träningen. Men idag tog jag runt de andra träden och fint blev det.. Bestämde mig för att bara ta där det var som mest löv för det är ju bara att inse fakta, man kan INTE få upp alla som ligger i trädgården.. Så jag krattar på och plötsligt kommer jag på att jag är mitt ute i trädgården och jagar enstaka löv. Helt onödigt eftersom det ligger tre nya löv där jag nyss krattade bort 5 :-p Så ny fokus under träden istället. Och ja, en svart soppsäck blev det och då har jag en hög kvar...den får vi ta imorgon! (om den ligger kvar) troligen INTE!! 

Idag gav vi Theo lite gröt igen..mm mums och så testade vi att ge honom banan och oj vad smarrigt det va.. Så spännande.. =) Verkligen roligt och se hur han reagerade. Hoppas vår bvc-sköterska ska tycka det är okej att vi testat lite nytt nu. Han är ju trotts allt 5 månader på Måndag.. "-Egentligen  fyra" säger dom. Men usch va trött jag är på att höra det. Nu testar vi här iallafall, Theo tycker det är smarrigt och vi tycker det är roligt! =)

Om man skulle ta och krypa ner i sängen nu.. Undrar om de små mössen som tydligen bor uppe i vår vind kommer väcka mig inatt också.. Blev lite förvånad när jag vaknade av dom inatt när vi inte hört de någon gång innan.. Men roligt verkade dom ha..Jaja!! Godnatt

2 kommentarer:

  1. Vad kul att Theo gillar banan! Jag tstar banan fler ggr i veckan här hemma med Axel men det går inte alls.. De vet vad dom vill, det är ett som är säkert!! ;)

    Fina ni var på maskeradkorten! Theo var så söt som pepparkaksgubbe :)Vart har ni köpt den dräkten förresten? Är nämligen på jakt efter en tomte/pepparkaksdräkt till Axel ..

    KRAM från Sara&Axel

    SvaraRadera
  2. Nä Emmas lilla tjej gillar inte heller banan något vidare. Det är verkligen olika =) hehe!
    Tack vad snäll du är, de är för kul att klä ut sig ibland. Du det är faktiskt pappa som köpte den till Theo på en loppis?! i somras. hehe Men jag kan tänka mig att det kommer dyka upp på tex Åhlens..

    Åå hoppas vi kan ses snart! Vill så gärna träffa lilla Axel igen. Och snart kan ju Theo börja leka lite med honom ;-)

    Kram på er!!

    SvaraRadera