onsdag 14 november 2012

Grrr...provocerande!!!

De flesta..iallafall jag är uppfostrad med att man alltid hälsar på den man möter. Speciellt om det är en äldre människa. Igår när jag gick till Ica mötte jag SJU personer som kanske är mellan 65-80?! Jag hälsar så glatt "-Hej Hej!"... får jag något svar?! Neej! Dom bara undviker mig med blicken och tittar bort åt ett annat håll. Två hälsar tillbaka, den ena knappt så man hör. Men så har vi en dam som sken upp med hela ansiktet och hälsade snabbt "-Hej hej" tillbaka! Ja det är väl tack vara såna damer man inte slutar att hälsa på de äldre. För annars kunde det tusan va..

Likadant har jag alltid flyttat på mig eller hjälpt till när folk kommer med barnvagn. För det är ju lite småbökigt att ta sig fram ibland.. Det kunde till och med jag lista ut när jag var yngre. Men tydligen förstår verken yngre eller äldre det. Vist jag fattar att endel äldre har lite svårt att gå, och jag är ju ung och rask. Men när man kommer i en butik inne i stan eller när man går och handlar på Maxi och man möter en äldre dam, låt säga att hon är 75 år, Storhandlar.. Vi kommer mötandes i samma gång, medan det är lite trångt då de håller på att plocka upp nya varor på hyllan precis vid mig.. Tror ni tanten kan vänta tills jag går förbi? Neeej, hon går rakt mot mig med bestämda steg och får mig att backa ut från gången med vagnen.. Gaah! Och när jag stod i dörren till Bikbok på väg ut med vagn i ena handen och dörr i andra..Kommer det två tjejer i 15-års åldern och "passar" på att gå in medan jag ändå håller upp dörren? och så kommer det tre tjejer och tränger sig förbi när de ska ut ifrån butiken. Inte någon hjälper mig. Alltså det var så dumt att jag inte annat än kunde skratta.. haha!

Förbaskat provocerande  ;-) Tack för mej...Heeej! (haha)     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar