torsdag 5 mars 2015

5 mars

Igår var det ett år sen jag tog bort blindtermen.. Några dagar senare fick jag jätteont i magen och efter 17 doser moffin som inte hjälpte och två doser annan smärtstillande som tillslut hjälpte någon timme blev det ny operation då jag fått tarmvred. (Kan meddela att JA, tarmvred är värre än värkar vid en förlossning. Dock finns det nog inget som slår själva utskedet vid barnafödande) Men då får man ju ändå nått för besväret liksom. Nä fy, dygnet under tarmvredet och nya operationen va det värsta i mitt liv.. Då jag packar ihop mina grejer och väntar på att Anton ska hämta mig kommer en läkare in. Han pratar stockholmska och ser märkvärdig ut, och så va han oxå en skitstövel rent ut sagt! Han lägger den fina kommentaren -"jaha, och det här tarmvredet var ju helt i onödan. Det var ju inget fel med dig, det var inget med blindtermen har vi sett." 

Önskar jag hade träffat han idag - Ett år senare och inte ett anfall. Pratade med min läkare på sjukhuset som sköter min sköldkörtel och han gick in och kollade i mina journaler. Från labbet står det klart och tydligt att blindtermen varit påverkad. 

Från att känna sig så nerslagen till att få en vinst. (Malin - sjukvården 1-0) 

Skit ner dej din dåliga människa. Hoppas du inte jobbar som läkare idag! 

Tjingeling 💪 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar