söndag 1 mars 2015

1 mars

Oj oj oj vad dagarna går fort, lilleman är redan 1 månad. Inatt blir det premiär i egna rummet. Ska bli spännande och se hur många ggn Theo kommer bli väckt. Men någonstans måste vi ju börja, förhoppningsvis vänjer han sig. Hade vi varit smarta kanske vi skulle börjat i fredags när Anton ändå inte skulle upp och jobba. Men vi är vist inte så smarta så vi kom på det. Haha! I värsta fall få väl någon gå ner och sova.. ;-) 

Igår va jag och Emma iväg på bio med restaurangbesök innan. Så roligt att få komma iväg lite. Killarna hade lördagsmys och Ville tog flaskan utan problem. Detta med att man kan pumpa och frysa är ju guld.. När Theo var tre månader åkte Emma och jag till Ullared. Då vi båda ammade fick vi gå ut till bilen och pumpa när det höll på att bli översvämning :-)) varför begränsa sig?! Anton fick umgås med Theo en hel dag och känna att han faktiskt också fixade det. Vilket nu resulterar i att jag kan åka på bio och umgås med vänner medan dom är hemma och värmer utpumpad mat som finns i frysen! 
Alla kanske inte känner att de behöver komma ifrån lite, men jag njöt av varje sekund. Lika härligt som det är att få vara sig själv en stund, lika härligt är det sen att komma hem och få vara mamma igen. Men med lite ny energi! 

Nu tar vi nya tag inför en fullspäckad vecka. Jag tänker låtsas att jag känner mig laddad, annars kan jag likagärna lägga mig ner och gråta :-p inte lätt att veta hur formen är när man bestämmer grejer flera veckor i förtid. Nu är det bara att bita i äpplet och hoppas jag hinner med allt som ska göras. 
Godnatt! 

Dagens fika - Snickerscheesecake från jennysmatblogg! Mums! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar