tisdag 31 mars 2015

30 mars

(Idag blir vår lilla älskling 2 månader <3 och är redan lika stor som Theo va vid 5 månader. Haha, vist är det konstigt att det kan skilja så mycket. 


Vi fick idag hem bilderna från att vi var och fotograferade oss i fredags. Tusen tack för hjälpen Uffe, vi är jättenöjda! :-) 

Imorgon ska jag försöka få in en bild på oss i tidningen som troligen kommer nu i veckan eller nästa.. 

Världens finaste bröder..och jodå de fick bli likadana tröjor på kortet. ;-) 

För övrigt så har vi haft en till sjukdag, tack och lov utan kräkningar men med hög feber. Efter alvedon har han haft 39 grader, men har ändå fått i sig lite mat. Idag har han till och med pratat och varit lite sig själv, men helt stillasittandes. Han orkar inte gå någonstans själv och vill helst sitta i vårt knä hela tiden. Är vaken en liten stund sen somnar han igen. Usch tycker så synd om honom <3 tur Anton är hemma för det hade aldrig gått att sitta med T hela dagen om ingen hade hjälpt till med Ville. Han sover inte många timmar i sträck och när han är vaken vill han vara uppe och se saker eller äta.. Och så försöker vi att skilja på dom så mycket som möjligt. Hoppas verkligen inte att Ville oxå åker på detta. Fy vilken fasa! 

Nehe nu ska jag sova! Är precis slut, har nog de sista två dagarna tvättat 15 maskiner tvätt. Och sprungit hela nätterna - matning, bytt lakan, tröstar, gett alvedon och bytt blöjor. Inte konstigt man är trött. 
Ändå bakade jag päronbiskvier ikväll när T somnat... Ja jag älskar att baka, för mig är det en lugn stund när jag få göra vad jag vill. Terapi helt enkelt ;-) och gott är det ju oxå! Långt ifrån det snyggaste jag gjort (prioterade inte det) men så attans gott! Mmm! 

Tjingeling 

( bloggen låg nere igår när jag skulle publicera inlägget, där av datum och tiden.. Fick lägga upp det nu vid nattamningen 😉) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar