onsdag 28 oktober 2015

Datum man aldrig glömmer - plusset

28 oktober.. Denna dag, jag kommer för alltid ha detta datum i mitt minne. Idag är det fyra år sen lyckan och rädslan slog till på samma gång! Plusset på Stickan och en Theo i magen! <3 vi har haft endel otur med missfall i min släkt och som troligen de flesta är man redan livrädd för att man inte ska kunna få barn. Så även jag, men extra på grund av min sköldkörtel som faktiskt påverkar en graviditet väldigt mycket. Men tack vara underbara Michael Andersson på Växjö lasarett har jag haft två friska graviditet som har resulterat i två underbara (oxå envisa och energiska) barn ;-). Jag är så glad att jag fick en läkare som trots att vi var långt ifrån att skaffa barn när jag träffade honom första gången berättade hur viktigt det var att jag kontaktade honom DIREKT när vi plussat. Så fredagen den 28 oktober 2011 plussade vi och måndagen den 1 november ringde jag och fick direkt ta nya prover. Mina värden hade på dessa 5veckor som "gravid" sjunkit och jag fick direkt en ny dosering. Resten av graviditeten var det nya prover var 6 vecka och tack vara denna fantastiska uppföljning fick vi vår fina Theo. 

Denna läkaren Michael är verkligen helt fantastisk och bryr sig så mkt. Två graviditeter och nu håller vi på att förhoppningsvis ställa in min sista dosering! Men jag kommer sakna honom! ;-) tänk att fyra år kan gå så snabbt samtidigt som vi hunnit med så mkt! TVÅ?! Barn och ett hus!  <3 Livet! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar