söndag 20 december 2015

Adventsfikat -15

Det blev av och jag är hur nöjd som helst.  Nu kan julen komma när den vill ;-) 
På årets adventsfika blev det (från vänster sida nere): skumtomtar (dock köpta), pepparkakor, skärda (absolut inte skurna) karameller, lussekatter, knäck, päronbiskvier, Rocky Road snittar, Saffranstryffel, Mozartskulor. Och uppe i mossan från höger: tomteluvor - kladdkaka med grädde och jordgubbar, syltkakor och saffran- och vitchoklad cheesecake på pepparkaksbotten!
Alltså fyra nya recept på årets adventsfikabuffé! 

Efter allt fikande blev det lite lilljul för killarna som fick sina julklappar av gammelmormor och gammelmorfar med respektive. Det blir alldeles för mycket julklappar på julafton iallafall så de kunde lika gärna öppna paketen idag. Och roligare att de som ger få se när barnen öppnar än att bara ringa och tacka! <3 

Så ja, dagen blev precis så perfekt som jag visste. Saknar alla redan, det är med ett hål i bröstet vi inte ses på julafton iår <3 men ni kommer bli inbjudna nästa ;-) bara så ni vet! Puss! 

Mitt under fikat åkte Anton iväg för de hade bokat bandy och middag med Arne i farsdagpresent. Så när alla hade åkt myste jag och killarna i soffan och lekte med de nya klapparna. 
Nu sover båda och jag ska röja upp! Förhoppningsvis ska jag även hinna få upp lite tomtar och annat ikväll....eller slänger jag mig i soffan. Vi få se ;-) 

Tjingeling! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar