söndag 13 december 2015

Upp som en sol, ner som en pannkaka!

Klockan har passerat 23 och det är söndag.. Helgen är över, ny vecka på ingång. Började på bästa vis, slutade på sämsta.. Så himla typiskt. Hade iofs ändå tänkt haft Theo hemma i veckan just på grund av sjukdom. Men blev sjuk nu istället. En jätteglad kille som idag gjort pepparkakshus med Pappa, busat och varit jätteglad.
Men pang sa det och på en halvtimme blev han väldigt lugn och när Anton satte sig hos honom var han som en kamin. Ytligare 20 minuter senare (13.45) kräktes han och somnade i min famn! <3 

A och V klädde på sig och åkte ut i skogen för att hugga en gran. När T vaknade ca en timme senare va han mycket piggare och ville äta. Han fick i sig lite mat, vatten och en lussekatt. Vid halv 6 åkte jag, ville och Agneta på lucia. Då var Theo ungefär som vanligt och ville följa med. Men de fick stanna hemma. 
När vi kom hem igen var klockan strax efter sju. Anton hade känt runt halv 7 att T höll på att bli väldigt varm igen och gav honom alvedon. Precis innan vi kom så kräktes han i sängen och två gånger till efter att jag lagt Ville. Men tredje gången gillt och en dusch somnade han gott och vaknade 21.45.. Hittade honom i trappen: -"Mamma jag är frisk nu, jag kommer inte kräkas mer nu så jag vill vara här nere nu och öppna mitt paket." (Han trodde det var morgon och att han skulle få öppna ett nytt paket i adventskalendern) haha! Vår lilla tok. Men vid tio sov han igen och förhoppningsvis nu resten av natten! 

Igår började vi förmiddagen med gympauppvisning i hallen. Emilia va med och T var så avis att han grät och ville förståss oxå vara med där nere ;-) 
Hemma igen blev det lite fix, städning och lunch. Hann även med lite julgodis inför kvällens besök av Emma och Pär som hade med sig Thaimat från Klavre. 
Välkommen till familjen Saffranstryffeln med xante.. Så goda, men ack så maffiga. Perfekt när man inte ska trycka i sig ;-) 

Jaha där har vi nog det jag ville skriva idag. Nu ska jag kolla på musikhjälpen en liten stund som äntligen dragit igång 2015. Så Kom igen, följ musikhjälpen OCH önska en låt och skänk pengar...hur? Lätt som en plätt, ta fram mobilen och smsa Såhär:

50, 100 eller 200 (så mycket pengar du vill skänka) följt av artist och låt till nummer 72999. 

Tjingeling. 



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar