söndag 27 december 2015

Så va det över...igen!

Julen är över och jag känner mig lite ledsen. Första advent...och så va allt över. Tycker vi borde börja fira femte eller kanske till och med sjätteadvent.. Älskar verkligen allt som har med förberedelserna inför jul att göra.. Men när den 27:de kommer känns det tomt och lite sorgligt. Hur kan det gå så fort. Jag önskar man kunde dra tillbaka tiden ett år, jag vill ha detta året framför mig igen. 

Nåväl här kommer bildbomb från denna härliga jul. 

Julafton i Älghult till 16. 

Kvällen hos oss med fika, mer tomte och Gröt med skinkmacka.. 


London baby!! Anton och Pål hade bokat Londonweekend 1April då vi alla fyra åker själva utan barn..lyx!  <3 

På Juldagen kom Lasse och det blev som tradition följer vid jul: kalkonmiddag. Bästa som finns! 
Men först fika, julklappar och framförallt lekande och testande av gårdagens julklappar. Tex fick T skridskor av Alle som skulle testas. (Med skydd på givetvis) 
Avslutad kvällen med godis, efterrätt och en film <3 

Igår på annandagen for mamma och jag in till stan. Kaos, hittade några smycken och tröjor till T. Men mest mysigt att bara få umgås. 

Idag där emot, lycka att vakna till snö. Jag och barnen va nästan ute i två timmar. Anton sträckte sig riktig illa i ryggen och bröstet igår så han har knappt kommit ur soffan på ett dygn. Men vi hade det hur härligt som helst i snön! 
Villes första möte med snö ;-) höll på att kissa på mig av skratt när Theo skulle försöka köra Ville. Han kämpade som en tok men tappade linan tillslut, utan att ha flyttat V 10cm! 
-"nä mamma det går inte, han är för tung. Du få hämta han!" 
Innan vi skulle gå in kom det nästan som lite regn i luften och plötsligt ändrade sig snön och det gick att få till en snögubbe. Äntligen fick T sin snögubbe. <3 
-"vad ska han heta?" 
-"ehm.....(funderar) jo han heter faktiskt Karl-Johan mamma. Och nu ska vi leka kurragömma. Kan du ta ett kort på mig då?!"
Vår underbara knasbollskille <3 så glad över att äntligen få leka i snön. 

Dagen avrundade vi uppe hos AoA, med en Ville som var jättetrött innan vi gick hem igen 18.30. 

Ikväll har det varit soffläge och äntligen är Anton lite piggare oxå!
Men nu sova, fy farao vilket långt inlägg! 

Tjingeling! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar