måndag 21 december 2015

Mysteriet fortsätter....

Igår hade vi ju fikan här hemma och Theo mumsade gladeligen i sig. Han va och nallade lite under dagen oxå. Sen när mormor och Lasse kom fick han några bitar choklad av de. Jag märkte ingenting konstigt på honom innan jag la honom och han fick en macka någon timme efter fikat. 
Men strax innan 12 vaknar Theo och är ledsen. Han Kommer in till mig och säger att han har ont i huvudet. Jag frågar vart och han vissar framtill uppe på huvudet. Tänker att han kanske slagit i eller legat mot gaveln i sin säng. Men när jag tar på huvudet och frågar om det gör ondare säger han -"nej under där du gör mamma gör det ont!" Varje gång han lägger sig ner blir han mer ledsen och säger att det gör ännu ondare om han ligger ner. Både A och jag har haft perioder med migrän. Jag i mellanstadiet första ggn men Anton va yngre och hade Alice i underlandet migrän. Någon som vet hur tidigt ett barn kan få migrän? 
Vi försökte få i honom alvedon men det villa han inte. Det enda han ville ha va mjölk. Så A ger honom mjölk, vi går upp igen och lägger honom mellan oss. Vi ligger alla och håller på att somna när Theo plötsligt sätter sig upp och sägeratt  han mår dåligt. Anton som ligger närmast dörren tar honom och springer mot toan och precis innan de är framme kräks han. 

En gång sen var det bra, fick där efter i honom alvedon och idag har han varit precis som vanligt. Så märkligt.. 
Idag slog det mig om det kanske skulle kunna varit en sockerchok? Han är inte jättevann vid så mycket sötsaker. Någon som vet? Sockerchok eller kunde det ha varit ett migränanfall?! 
Huvudsaken är att han mår bra idag och varit lika pigg som vanligt. 
Bara tre(två) dagar kvar till julafton så vi har ingen tid att förlora på sjukdomar <3 

Men för säkerhetsskull har vi varit hemma idag och tagit det lugnt. Var ute på cykelpromenad till lekparken (längst bort) för att gunga och leka på förmiddagen och självklart lossnar Theos stödhjul påvägen hem.
Så det var bara att ta cykeln på vagnen och Theo i handen. Oflyt! 

Nu sover strax Theo och ville har sovit sen kvart över 6. Trött kille efter att bara sovit 35 minuter på hela dagen. 
A är i stan, handlar julklappar och klipper sig. Men jag hoppas han kommer hem hyfsat tidigt så vi får in granen ikväll. Annars blir vi fasen granlösa denna jul! 

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar