torsdag 28 januari 2016

1-årskontroll, pundare och tårtor

Eftersom jag fått vara hemma idag följde jag med vår (snart) 1åring till BVC för 1-års kontroll <3 stor kille nu som passerat 10kg. Var jätteduktig när han fick sprutorna och än har det inte kommit någon feber. Håller tummarna för att den håller sig borta imorgon också! 
Läkaren passade även på att skriva ut en salva till våra ögon när han såg hur jag och Anton såg ut. Haha! Båda illröda i ögonen, vi ser ut att vara två pundare. Herregud! 

Men med lite salva känns faktisk ögonen redan lite lite bättre. Men det är suddigt ett bra tag efter man tagit den där salvan. Så att jobba imorgon är uteslutet. 
Få vara hemma och förbereda inför födelsedagskalaset på lördag istället. Fixa lite med tårtan under dagen istället för att behöva stressa ihop den imorgonkväll som jag annars skulle ha gjort. 

Likadant blev det idag med Erikas tårta, som jag egentligen skulle stressat ihop igår och ikväll. Istället har jag fixat med den lite lugnt idag och kunnat ta pauser när inte ögonen orkat mer. 
Dock blev det inte en enda bild på Erikas tårta. Få be henne ta imorgon innan den ska ätas. Jag gjorde bara basen och så skulle hon själv pimpa den med glitter och en "vimpel".. Tror den kommer bli kalasfin när hon är klar med den 

Tjingeling 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar