måndag 11 januari 2016

Jobbigaste lämning och hämtning någonsin

Usch vilken dag, tre timmars lugn och trevligheter. Resten bara allmänt jobbig. Anton tog bilen idag så här stod jag med två ungar och en som skulle lämnas på dagis. Igårkväll var de och skrapade vägarna nästan helt rena så jag planerade att ta vagn och ståbräda. Vaknade upp med en hel del mer snö = kunde inte ta ståbrädan. Men eftersom jag inte vist hur de andra vägarna såg ut vågade jag inte chansa på att ta båda i pulka. Så V fick åka vagn och T fick åka snowracern. Sjukt tungt med vagnen eftersom det på sina ställen va väldigt måddit (?) stavningen där vet jag inget om haha! 

Men fram kom vi och vidare gick jag och V till järnhandeln och köpte ny snöskyffel. Så väl hemma igen tog jag en tur med den. Synd dagens träningspass inte var slut där. 
Dom få timmarna som va riktigt bra idag var när Erika, ville och jag åkte och var på Grand en stund. Jag fick nya naglar medans Erika och framför allt ville hade fullt upp med att prata med alla de kom åt ;-) haha! Ville gaphals, vi kunde knappt prata med varandra utan att Ville skulle överrösta. 
Hemma igen var det bara att traska tillbaka mot dagis..(där det mesta av snön Blivit mos.).. Hade bra med puls när vi kom fram, tack och lov sov ville så jag slapp dra på honom in och ut oxå! 
Snälla Erika erbjöd sig att hämta snowracer efter att hon jobbat men Theo skulle ha med den direkt!

 Och där slutade inte hans dåliga humör. Han va riktigt förjäklig och ett tag kände jag mest för att ställa mig och grina. 
Två dagar på dagis med fel sällskap sen julledigheten och ungen är som förbytt. Så himla tråkigt att det bara är två killar på Theos avdelning. Han hade behövt att ha fler killar och se upp till. 

1 TIMME OCH 20 MINUTER senare var vi hemma igen. Usch så trött jag är ikväll. Nått riktigt träningspass tyar jag inte med idag fast det var min tanke från början. Men jag har ont i hela kroppen och nu tänkter jag gå och lägga mig på soffan! 

Tur vi har en kille som för tillfället är mycket nöjd med livet medan Brosan trotsar och testar våra gränser ibland! 


Tjingeling 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar