tisdag 19 januari 2016

Ny bil i familjen

Idag vaknade vi upp till ett nytt vinterland, oj vad snö det kommit under natten och dagen! Vi tog lång sovmorgon och efter frukosten gick vi ut och skottade. 
Insåg ganska fort att jag inte skulle lyckas ta mig till bussen med två barn och vagn i all denna snön. Så när vi skottat klart gick vi upp till Arne och frågade om han kunde skjutsa oss ner till bussen! Lite bus med Egon i snön är självklart! 

Theo kunde knappt varit lyckligare. Först åka med farfar ner till bussen och sen åka med bussen in till växjö ;-) 
När vi kom fram gick vi och klippte Theos hår, han blev så fin! 

Strax efter 4 hämtade A upp oss och vi for vidare till Älmhult där vi hämtade hem den "nya" bilen! Stannade på Ikea och åt middag. 135:- för hela familjen. Synd man inte bor närmre ett Ikea ;-) 

Vi kom hem ganska sent så barnen var sent i säng! Men hann ändå med min träning medan A la barnen. Jag lovade att skotta efter plogbilen som vi trodde skulle komma ikväll men inte dykt upp än. Så nu ger jag upp och går till sängs. Godnatt och.. 

Tjingeling 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar