onsdag 6 januari 2016

Morfar <3

Idag har vi firat världens bästa och finaste morfarn man kan ha. Jag tänkter ofta på vilken Tur jag har som har båda mina mor- och båda mina farföräldrar kvar här hos mig <3 Den jag sörjer är alltså morfars mamma Vivan (hon betydde precis lika mycket som mormor, morfar, farmor och farfar.) Men att hon är den enda jag förlorat är ju egentligen inte så konstigt. Min morfars mamma, och jag är ju faktiskt snart 28 år. 
Ja jag är verkligen tacksam. <3 

Och se så fin han är.. Söt som barn och stilig nu! 

Hoppas åren är sådär snäll mot mig med ;-) och morfar har minsan inte haft det lätt. Nä både mamma och moster min var riktiga busungar. Mamma klättrade i träd och ramlade ner, Lotta fiskade i brunnar och tände raketer i hallen! Jag hoppas faktiskt mina killar blir lite lugnare än så ;-) 

Hur som helst... Vi blev alla bjudna till Kosta Boda Art Hotel på mat och det var så gott. Kul att träffas allihopa, det blir alldeles för sällan tyvärr. 
Anton hade med sig duckfacet🙈

När vi kom hem tömde vi frysen och satte igång med operationavfrostning aka "snötillverkning".. Alltså vi har inte frostat av frysen sen vi flyttade in i huset och det sista året har vi knappt kunnat öppna de översta facken för det har varit så mkt is. Vi började vid fem och klockan 8 var jag färdig. Då har vi alltså stått med hårtorken, hackat med stekspade OCH kniv, skrapat och ställt in kastruller med varmt vatten. Vilket var det mest effektiva sätt. Hu vilket slit men jäkla så gutt att ha det gjort. Perfekt när det är 13 minus ute oxå ;-) inatt få det stå öppet och imorgon åker allt in igen. Nöjd :-)) 

Uppdatering på projekt garderob oxå?! Ja, en omgång färg till (säkert två) men enligt arbetsledaren är det en omgång färg till sen ska inredningen sättas ihop och skjutdörrar ska på plats. Så snart så! 


Godkväll säger jag nu, imorgon är det vardag. En dag, sen tar vi helg igen. Jag ungarna och mormorn :-) 
Tjingeling! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar