fredag 1 januari 2016

Välkommen 2016

Hej och hålla på er, så var vi här.. 2016, året jag ville skulle ta lång tid på sig. Varför lyssnade det inte :-( 

HUR kan 58 veckor gå så fort. Sorgligt! Men va fan (ursäkta språket) nu får jag väl se till att detta året blir grymt iaf. Ta tag i saker jag velat ta tag i men haft undanflykter så som mammaledighet och...mammaledighet. Med andra ord, träning och jobb. 

Igår hade vi ett sånt dundrande härligt avslut som verkligen innehöll allt! Ni vet allt det där med god mat och trevligt sällskap. Till och med barnen verkade nöjda som stimmade runt, fick chips och kollade på labyrint, spelade spel och åt efterrätt i pyjamas ;-) varför inte, det va ju nyår. 
Vi hade så trevligt att jag inte fick till en enda bra bild. Därför snodde jag Erikas bild på efterrätten ;-) 

Vid 12-slaget sov alla barn sen någon timme och efter champagne och raketer spelade vi spel. Även om vi inte riktigt hann klart. ;-) Nä, men det var faktiskt det bästa nyåret på länge. 

Idag vaknade vi (läs barnen:) klockan 9, men låg kvar i sängen till 10. Alla pigga och glada (Anton lite blymössa första timmarna.) Men jag hade tårta att styra med idag så han fick ta hand om Ville. Theo blev hämtad av morfar runt 11 och kom inte hem förens på eftermiddagen. 
Så när jag va klar med bestyren tog vi oss ut med Ville i pulkan. Han tyckte det var så kul och tramsade mest runt så det tog tid att ta sig till och från Ica  :-) 

Ner med handen i snön, upp igen, luta sig framåt, luta sig bakåt, fånga snöflingor i munen och försöka välta ur pulkan. Haha Ja roligt hade han, och vi :-) 

Ikväll gjorde A pizza medan jag fixade lite dekoration till tårtan. Killarna sov tidigt och resten av kvällen hamnade vi i soffan med Agnetas nyårskarameller! 
Så var första januari 2016 gjort...då va det bara resten kvar. Snart 2017 ;-) vad är ditt mål? 

Tjingeling 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar