söndag 10 januari 2016

Såhär ska helger se ut på vintern

Vilken helg, å jag vill inte att den ska vara slut. Vi har haft det så himla bra. Mamma var ju här fredag till lördag. På förmiddagen han vi med lite pulkaåkning ihop med Emma och Emilia. 
Mamma och ville gick in lite tidigare efter några missöden och Villes tålamod tog slut. Inte så konstigt :-) 
På eftermiddagen kom grannen och knackade på, undrade om T ville åka pulka efter deras hund. Och det ville han ju såklart. 
Direkt efter kom plogbilen så då passade vi på att skotta upp efter den. Vi träffade molly (Theos kompis på dagis) och så tog vi Gun-Britts (grannen bredvid oss och min fd jobbarkompis) infart oxå. 
Men där efter kände vi oss nöjda och begav oss in i värmen. Lina och Alle hade kommit så vi fikade lite. 

I julklapp fick vi ett presentkort på bio och till det ingick barnvakt ;-) så igår passade vi på att ta en helkväll med resturang- och biobesök. För idag firar vi 7år sedan vi blev tillsammans efter mycket om och men ;-) 
Och se hur mysigt de andra hade det här hemma: 
Hemmagjord hamburgare blev det till lördagsmiddagen och sen lite lördagsmys i soffan innan läggning av Lina. Hade gått hur bra som helst. 
Och vi var nöjda med vår date! 

Dock blev det ganska sent och idag skulle vi upp tidigt för att åka skidor. 
Såklart va bästisarna med ;-) Emma och Emilia. Ville fick stanna hemma hos farmor och farfar. 
Efter första åket var vi redo att åka hem igen. Theo var inte nöjd! Men efter en snabb paus bort till bilen och hämtat mackor, chokladmjölk och naturgodis kunde han tänka sig att testa igen. Denna gången med sele...och plötsligt ville han bara upp i liften igen och igen och igen. Det gick knappt att locka med chokladmjölk när vi skulle fika. En stund kunde han sitta still men sen ville han bara ut i backen igen. 
Han va så himla duktig. Kom att tänka på en sak där mitt i backen när jag kollade mig omkring. Inte någonstans har jag tidigare sett så många föräldrar med stolta blickar på sina barn som i en skidbacke. Underbart! Jag var galet stolt över vår modiga kille. Har ett härligt klipp när han ramlar och börjar total flabba. <3 

Innan vi åkte hem gick vi till pulkabacken och åkte lite snowracer oxå! Jäkla vad det gick. Fick sitta och bromsa med fötterna! Haha
Hemma igen var jag och Anton helt slut i rutan. Vi tog varsin 30 minuters vila innan det blev middag. 
Fattar inte hur Theo lyckats hålla sig vaken. Men vid 18.15 sov båda barnen så ikväll har vi haft en lång och lugn kväll i soffan. 

Nu ska jag sova och ladda batterierna inför en ny vecka med nya vardagsrutiner. Nu börjar allvaret! 

Tjingeling! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar